POLECAMY KSIĄŻKI, FILMY i PUBLIKACJE:

Błysk. Opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie. Kristine Barnett. Wydawnicwo Bukowy Las 2013

John Elder Robinson, Popatrz mi prosto w oczy. Moje życie z Zespołem Aspergera, wyd. Linia,Warszawa 2013 r.

Christine Preissmana , Zespół Aspergera. Jak z nim żyć. Jak pomagać, Jak prowadzić terapię, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2013 r.

Claire Grand, Autyzm i Zespół Aspergera, wyd. Studio Emka, Warszawa 2012 r.

Yvona Fast i inni, Zespół Aspergera i NLD. Problematyka dotycząca zatrudnienia. , wyd. Synapsis i Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2008

Bernard Rimland , Dziecko dyslogiczne. Dlaczego miliony dzieci cierpią na nadpobudliwość, zaburzenia uwagi, zaburzenia umiejętności szkolnych, depresję, są agresywne i zbuntowane lub porywcze i co możemy z tym zrobić. Wyd Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2010 r.

Daniel Tammet „Urodziłem się pewnego błękitnego dnia”
Autobiografia autystycznego Daniela, dodatkowo cierpiącego na epilepsję, synestety i sawanta.

Luke Jackson „Świry, dziwadła i zespół Aspergera”
Opis świata widzianego oczami młodego autysty z dość ciekawej rodziny.

Temple Grandin „Myślenie obrazami”
Opis świata postrzeganego autystycznym umysłem autorki. Liczne wnioski i szczegółowe wywody, bardzo ciekawe.

Mark Haddon „Dziwny przypadek psa nocną porą”
Coś w rodzaju powieści kryminalnej, w której detektywem jest piętnastoletni Christopher. Kto jest bardziej chory? On, czy jego rodzice?

Filmy:

„Temple Grandin”
Autobiografia amerykańskiej psycholog i zootechnik, która mimo autyzmu odniosła wielki sukces w dziedzinie przemysłowej hodowli bydła, ale także jako autorytet w psychologii autyzmu i zaburzeń z jego spektrum. Na faktach.

„Adam”
Historia autystycznego, niezwykle uzdolnionego w wielu ścisłych dziedzinach człowieka, stawiającego pierwsze kroki w samodzielnym życiu.

„Ben”, „W kosmosie nie ma uczuć”
Opowieści o autystycznych chłopcach, przed którymi życie postawiło poważny problem do rozwiązania, co niespodzianie kończy się zupełnie nieoczekiwanie, nie tylko dla nich.

„Czarny balonik”
Opis relacji między dwoma dorastającymi braćmi, z których starszy ma autyzm.

Biuletyn autyzm w Polsce

Raport o efektywnych metodach terapii wersja ang.

Autyzm/zespół Aspergera link do publikacji

Paul G.Taylor, Spektrum zaburzeń autystycznych. Przewodnik dla początkujących. Podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2011

C. Gracy, A. L. White, Ja i mój świat. Historyjki , Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2008 r.

Rosemary Kessick, Autyzm i dieta. O czym warto wiedzieć?, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2010.

Ellen Notbohm, 10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem, Świat Książki, Warszawa 2009

Hanna Rodak, Danuta Nawrocka, Od obrazka do słowa, Gry rozwijające mowę dziecka, WSiP

Gallardo Miguel, Gallardo Maria Maria i ja.

Jesteśmy wśród Was: dzieci i dorośli dotknięci autyzmem, a zarazem ich rodziny, którym autyzm całkowicie odmienił codzienność. Spójrzcie na nas z sympatią i zrozumieniem, chociaż często jesteśmy dziwni, mocno nietypowi, czasem uciążliwi.



Barbara Winczura (red. nauk.) Autyzm Na granicy zrozumienia.

Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom sw
obody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach.


Dr. J. McCandless, Dzieci z głodującymi mózgami.  Przewodnik terapii medycznych dla chorób spektrum autyzmu. Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007 r.

     

Joanna Kossewska (red. nauk.) Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnym.

Książka Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi prezentuje twórcze propozycje konkretnych form realizacji edukacyjnej i wychowawczej funkcji szkoły w odniesieniu do uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami.

Warto zakupić sobie plastopiankę. Dzieci znacznie chętniej bawią się plastopianką, niż zwykłą plasteliną. Sprawdźcie sami na www.plastopianka.pl

http://www.autyzmwpolsce.pl/